10 de març 2010

Ivars d’Urgell

Ivars d’Urgell és el poble de la meva mare on viuen els meus cosins i els meus padrins.
És un poble bastant bonic sol hi ha una costa perquè és al pla d’Urgell (comarca), abans hi anava tots el diumenges a la tarda per passar la tarda i beure als padrins els tiets cosins, però ara m’agrada més quedar-me a Albesa per jugar amb els meus amics.

Ivars d`Urgell es un poble de mil vuit-cents habitants aproximadament, te un estany que fa poc van omplir ja que fa mols anys el van buidar i ara torna a estar ple, es mol bonic també i ha una ermita on hi ha la mare de deu del horta a la vora de l'ermita i a un petit estany amb ànecs pollets i altres animals.



També hi ha una pista d'estiu on la gent van a prendre la fresca i a beure o fer el vermut, unes piscines municipals mol gran, també tenen un poliesportiu y ara estan fent un altre poliesportiu mes gran cosa que Albesa encara no te.

A mi m agrada molt Ivars d'Urgell però es normal que em o passi mes be a Albesa perquè i tinc els amics, a l'estiu m agrada mes de anar perquè el meu padrí te un hort mol gran i ha fet una espècie de cabaneta coberta per la mona i alguns diumenges dinem amb els tiets i els cosins i ha mol espai per jugar, a vegades juguem a bitlles perquè el padrí es aficionat a elles.

Aquí teniu un enllaç directe amb una entrevista el meu padrí de com juga a bitlles.

1 comentarios:

Mariona
Diu ...

Sóc mestra a Barcelona i us volia dir que una de les coses millors d'Ivars d'Urgell és que hi va néixer la M.Mercè Marçal, una de les millors poetesses catalanes, a qui vam conèixer abans que morís perquè va dur a la seva filla Heura a la nostra escola.
Enhorabona a tots i totes per la bona feina que féu a la vostra escola.