26 de març 2009

Els huskys

Son aquells gossos que estiren els trineus per la neu. Son de color blanc i gris, tenen les orelles punxegudes, les cames llargues i la cua també, tenen un ull de color blau i l’altre marro i no saben goixí. Son molt bonics i uns bons gossos de companyia.
Aquesta raça s’assembla molt a un llop. És de mitjana altura, pot pesar entre 16 a 27quilos i mesura de 51 a 60 centímetres d’altura. Originalment va ser criat per la tribu dels Chukchi, i es feien servir com a gos de companyia, per pasturar els cérvols, estirar els trineus i escalfar als nens, perquè els gossos tenen molt pèl. Però ara es poden trobar a diverses zones del Mon.
Jo tinc un husky, es diu Nuk, però ell ja es vell i te els dos ulls marrons per que va sortir així. Viu al jardí amb el meu gat, el Griset, no se com el gos i el gat poden viure junts, dormen junts, juguen, etc, en resum, no es barallen.

3 comentarios:

Laura Torres Aliet
Diu ...

Està molt bé, a més com que tens un gos així saps com són, què fan...

Felicitats per l'article!

Marta Beatrice Grigoras
Diu ...

És veritat, són molt bonic aquests gossos, a mi també m'agraden molt. De fet, m'agradaria tenir un gos,però els meus pares en em deixen.

Montse Rodríguez
Diu ...

A tu si que et trobo canviat. Felicitats pels teus articles!