27 de novembre 2008

Una pregunta?

Quan un nen o nena no entén el que li ensenyen a l’escola o el que li diuen els pares, tutors, amics.. te dret a preguntar al professor. Quan jo no entenc alguna cosa, sempre dic:
Una pregunta?
I el professor em torna a explicar el que no entenc, i per això tothom te dret a pregunta quelcom, i no heu de tenir vergonya, com per exemple, no teniu que pensar que no ho vull preguntar, perquè si ho pregunto se’n riuran de mi. No espereu a arribar a casa i preguntar-li a la vostra mare tot allò que no enteneu o teniu que preguntar. Aquesta oració a mi me l’han dit tota la vida.
Nenes i nens: tot allò que no enteneu de l’escola ho pregunteu a la professora o professor que us ensenya aquella lliçó, i segur que us ho expliquen molt bé. No espereu per preguntar-ho al pare o la mare perquè potser ja no se'n recorden de com es fa.
Jo tinc la costum de fer-ho sempre: "Una pregunta?" I moltes vegades els meus amics em diuen la senyora pregunta. Però he vist que no sóc sola, que hi ha moltes persones que també ho fan.
L’altre dia, dilluns, quan fèiem lectura catalana, algú va trucar a la porta, era la senyoreta de quart i la primera paraula que va dir va ser:
Una pregunta? I totes sen va riure i el professor va dir: Mira fa com l’Anna (jo).

1 comentarios:

Unknown
Diu ...

Ok, Anna. Veig que després de repetir-ho tantes vegades l'any passat, ara ja ho tens clar.Molt bé,guapa, segueix així. Tens tota la raó en el que dius.