27 de març 2008

La pastisseria Muixí

Aquest cap de setmana vaig anar a la pastisseria Muixí, a Balaguer.
Hi vaig anar amb la meva família per veure l’exposició de mones de Pasqua que es pot veure tot l’any, que fa el pastisser Lluís Muixí.
Cada any hi anem, perquè ens agrada molt veure les figures que estan fetes de sucre o de xocolata. N’hi ha moltes, la Sagrada Família feta de sucre, el Zapatero vestit del Barça, la font de Canaletes...Moltes de les seves figures són monuments importants com ara el Sant Crist de Balaguer, la Catedral de Barcelona, la casa Batlló, ...
A part d'aquestes que no es poden comprar també en fa per vendre, les mones tradicionals i figures de xocolata.
Totes les figures que ha fet no hi són perquè no hi ha molt espai per exposar-les i també perquè moltes figures són a museus.
Cada any fa una figura molt gran i la posa a l’aparador, aquest any ha fet el Rajoy i el Zapatero, vestits de pirates i lluitant, al fons hi havia un vaixell pirata. Va tardar un mes i mig acabar-la comletament.
Lluís Muixí ha guanyat molts premis de pastisseria, medalles d’or i copes d’Europa. A mi em va impressionar molt el que fa aquest pastisser, es veritablement bonic de veure. Jo quan veig aquelles figures tant ben fetes sempre penso que com ho pot haver fet, val la pena veure-ho.
És tot un artista!

0 comentarios: