07 de març 2008

Primer viatge en avió

El dia 28 de Febrer vaig fer el meu primer viatge amb avió. El feia a Disneyland Paris.
A dos quarts de cinc de la matinada varem arribar a l’aeroport de Barcelona per marxar. Primer varem anar a aparcar el cotxe al pàrquing VIP que hi havia a l’aeroport perquè aquest pàrquing esta vigilat.
Quan ja érem dins l’aeroport li vam facturar les maletes i una senyora les posava damunt una cinta que les deixava a l’avió.
Després d’haver deixat les maletes ens varem seure a unes cadires i les mares ens van donar l’esmorzar. Vam passar per un detector de metalls, ens van fer treure les jaquetes i les bosses per passar-les per una cinta. Allà vaig veure en un monitor com es veia tot el que hi havia dins les bosses.
Quan ja feia dues hores que ens esperàvem per pujar l’avió, una dona va anunciar el nostre vol així que varem anar a asseure’ns als seients que teníem apuntat al bitllet de l’avió. Quan ja estàvem tots dins l’avió uns hostessa ens va explicar que cal fer en cas d’accident.
Ens van fer lligar amb el cinturó perquè l’avió estava apunt de enlairar-se. Estava molt nerviós perquè pensava que no podria elevar-se de tant pes que portava.
Tot seguit es va posar en marxa. Va donar alguns toms fins que va arribar a una pista molt llarga, allà va accelerar a molta velocitat i es va enlairar. Quan l’avió s’enlaira et dona una sensació estranya a la panxa com si et pugés alguna cosa però després ja et passa.
Quan l’avió ja estava estabilitzat ens podíem deslligar i anar al lavabo o a veure algun company. També van passar unes hostesses que ens van portar una mica d’esmorzar. Des de la finestreta es veien els núvols, però jo no vaig poder veure el paisatge perquè hi havia molta boira que fins i tot va retardar el vol uns minuts.
El viatge de Barcelona a París va durar una hora i mitja.
A la tornada ens van donar els bitllets separats jo vaig seure al passadís al seien de darrera del meu pare i la meva germana igual, sort que un senyor va canviar el lloc a l’Anna i es va poder seure a la vora de la mare perquè no volia anar sola.
El viatge era de nit i era molt bonic veure la ciutat de París i Barcelona tota il·luminada des de l’avió.

1 comentarios:

Xavier Llobera
Diu ...

Jo crec que el teu primer viatge amb avio et va donar una sensasió molt agraable, suposo que to devies passar molt bé.