17 de gener 2008

Un camioner d'Albesa

En aquesta entrevista parlarem amb Joan Llobera Barios, que treballa de camioner i porta un camió per l’empresa que s’anomena Copaga. En aquesta entrevista intentarem que ens expliqui com és la professió de camioner, què és el que transporta, quantes hores treballa....
• Quan temps fa que ets camioner?
Ja fa 18 anys que treballo de camioner
• Et va costar treure el carnet de conductor de camions? Per què?
Me’l vaig treure a la primera perquè ja havia portat el camió abans de treure’m el carnet
• Com és la vida d’un camioner? I per què vas triar aquesta professió?
És molt pesada perquè s’han de fer moltes hores. Vaig triar aquesta professió perquè m’agrada molt conduir.
• Quins objectius et vas proposar quan vas empesar aquesta feina?
Em vaig proposar guanyar diners per poder mantenir a la família
• No has pensat en canviar de feina? Per què?
No he pensat en caviar de feina perquè esta ben pagada i m’agrada
• Els primers dies et va costar adaptar-te a la feina?
Com que ja estava acostumat a portar el camió no em va costar gens d’adaptar-me
• Quins tipus de carreges acostumes a portar?
Pinso per els animals de les granges
• Com carregueu i descarregueu el pinso?
El camió es posa davall d’unes tolves grans i el pinso cau dins del camió i es descarrega amb bisenfins dins dels silos que hi ha a les granges.
• Fas viatges molt llargs. Quin es el viatge més llarg que ha fet?
Si. El viatge més llarg es el que vaig anar a Pamplona i Logroño que vaig fer entre el viatge de anada i el de tornada 750 km aproximadament
• Es queda alguna vegada a dormir al camió? Quina sensació et dona?
Em quedo a dormir poques vegades i les vegades que m’he de quedar a dormir fora no hem dona cap sensació perquè estàs tant cansat que només penses amb dormir.
• Quantes hores pots conduir seguides?
Durant el dia es pot conduir nou hores però cada quatre hores i mitja es te que parar i descansar una mica.
• Quantes fabriques Copaga hi ha per Catalunya?
Hi ha dos fabriques a Catalunya, una a Almacelles i l’altra al polígon de Lleida que es on treballo jo.
• Pot passar que es perdi la carrega quan s’està transportant?
No es pot perdre perquè es una carrega molt estable.
-- Dono les gràcies al Xavier per ajudar-me a fer l’entrevista.

0 comentarios: