03 de gener 2008

Les festes de Nadal

Tothom celebra de manera diferent les festes de Nadal. A casa meva preparem l'arbre de Nadal i decorem la casa, a part, cada any fem el pessebre. Aquesta vegada, el de casa meva no ha estat com el dels altres anys, la meva família i jo l'hem preparat molt gran, i amb aigua que va corrent per les muntanyes . Hi ha una part que és desert, i allà es veuen els reis com van a adorar el Jesús, i a l'altra part hi ha el poble. Ens ha quedat molt bonic.
Fem cagar la soca el dia vint-i-quatre de desembre a la nit. Normalment a cada poble fan la missa del gall a les dotze de la nit, aquí al poble també és així, però jo no hi vaig anar perquè és molt tard.
Aquest any vaig tenir que cagar la soca a Balaguer, perquè hi tinc una cosina de quatre anys.
En aquestes festes també hi escau el dia de cap d’any, què és el 31 de desembre. Celebrem que s’ha acabat l’any i en comencem un de nou. Esperem fins a les dotze de la nit. Normalment obrim la televisió i escoltem les dotze últimes campanades. A cada una d’aquestes es menja un gra de raïm. Hi ha molta gent que ho fa al carrer, davant el campanar, sobre tot a les ciutats que surten a la televisió.
Jo ho celebro a casa amb la família i alguns amics, que no fa tant fred, i a part no hi ha aquell xivarri que es pot trobar al carrer. Després de atipar-nos una mica amb el raïm, obrim les bosses, que estan plenes de diversió, perquè porten barrets de paper, collars, trompetes, dents postisses... que ja estan fetes expressament per aquest dia. Ens divertim molt. Jo tampoc ho vaig celebrar a casa meva, tot i que cada any ho faig així, aquesta vegada ho he fet a casa d'uns amics.
Finalment el dia 5 de gener, també a la nit, és el dia de reis. Normalment, pels pobles i les ciutats fan la cavalcada, aquest any, aquí a Albesa no l'han fet, els reis s'han reunit a la saleta i els nens els anaven a veure. Jo, com que no m'he portat molt bé i no em tocaven molts regals, he preferit anar a Lleida i vaig poder veure els reis amb els seus patges des d'allà. Hi ha ciutats que els patges van a casa dels nens i els donen els regals a la mà.
Nadal també té la seva història, tal com ens explica la biblia.
En aquestes èpoques de l’any, Nadal, la gent compra molts regals, crec fins i tot que es passen amb les compres.
Nadal és un temps en que la família es reuneix, i fan festes amb els amics, per això, amb el menjar i els regals es una època de gastar bastants diners.

0 comentarios: