16 de gener 2008

Artés

Artés es un poble situat a la a la plana del Bages, ara des de que hi ha l’eix transversal, està ben comunicat. Hi ha un riu que arriba de Llusanés, travessa Artés i se’n va fins a Cabrianes.
Artés, és un poble molt industrial i a més a més, un poble amb molta vinya, és la població que té més cellers vinícoles. Quan hi vaig a veure la família, ja que la meva iaia és d’Artés, el tiet sempre ens porta a la cooperativa a veure els cellers, on és un referent per a la comarca. De passada, comprem vi Artium amb denominació d’origen, que és el més famós d’aquella comarca, i que s’exporta fins a Tailàndia.
A Artés hi ha un jaciment arqueològic molt important anomenat Matacans. També s’hi fan moltes fires, una d’elles és la festa de la verema, però una de les cosses més típiques d’allà, i que no en falta mai a casa de la meva iaia, són els "borregos del Sant Pare", anomenats així perquè el pastisser que els feia es va equivocar a l’hora d’elaborar la pasta i la va deixar estar. Al cap d’uns dies es va adonar que allò no s’assecava i així havien nascut els borregos.
No tinc gaires oportunitats de anar-hi, ja que es molt lluny, però, quant hi vaig m’ho passo bé veient cada dia coses noves que m’explica la iaia.

0 comentarios: