20 de desembre 2007

Una experiència única

Com ja sabeu, havíem de fer de professors de matemàtiques als nens i nenes de segon, tal com ho explico al bloc Alber Actual.
A finals de novembre vam anar a la classe de segon a presentar-nos. Ens van deixar uns llibres per agafar idees i diners de mentida. A partir d’aquell dia, els de sisè portem unes setmanes assajant com fer de profes, preparant les fitxes que els faríem ...
També preparàvem exercicis, i miràvem que fossin adequats a la seva edat. Tots estàvem emocionats esperant que arribés el dia de fer de professors. Fins que al final va arribar.
El dia 18 de Desembre vam anar a la classe de de segon i vam portar els nens a la de cinquè. Vam anar sortint tots i explicant diferents coses sobre l'euro. Cada profe tenia els diners de mentida que ens havien deixat per poder fer les explicacions o exercicis.
L’Arnau i el Dídac van ser els primers que van sortir, i van explicar els diners que hi havien abans i per què van canviar de les pessetes als euros. Tot seguit el Xavier i el Marc Barios van explicar les monedes, com eren, de quints tipus n’hi ha ...
Després d’aquests ens tocava a la Irene i a mi. Jo estava molt nerviosa, però quan vaig ser allà davant, la vergonya em va marxar. Vam explicar els bitllets i la relació entre els euros i els cèntims.
El Marc Balagueró va ser el següent. Ens va explicar com havíem de pagar quan anem comprar i el canvi que ens han de tornar. La Núria i el Sergi, que van sortir després, van posar exercicis a la pissarra perquè els nens els anessin fent.
Al dia següent, dimecres, tots els alumnes de segon es van reunir amb els seus professors particulars, d'un en un o de dos en dos, perquè hi havia més nens de segon que de sisè. Cadascú va fer les fitxes, jocs i exercicis que nosaltres els havíem preparat. Quan vam acabar, vam marxar. L’endemà ens esperava un examen.
Avui, a primera hora, hem assajat l'examen. Després del pati, hem anat a la classe que ens tocava i hem preparat les taules. Llavors, quan els nostres alumnes han arribat, s’han assegut i la Irene ha explicat com havien de fer l’examen.
Un cop tot aclarit, els ha donat permís per començar i s’han posat a la feina. Els de sisè anàvem passant a mirar, per si algú no entenia els exercicis o volia fer alguna pregunta. Cada profe tenia una zona per controlar. Tot estava en silenci, nosaltres anàvem passant, semblava un examen de les pel·lícules.
Els nens han anant escrivint i nosaltres els ajudàvem. Quan ja quedava poc, els hem deixat uns minuts perquè anessin acabant. La majoria ja estava. Llavors, la Irene els ha dit que deixessin els llàpissos i hem començat a corregir.
Hem anat sortint d’un en un a la pissarra i hem explicat com s'havia de contestar cada pregunta. Mentrestant, els altres passaven a posar la nota a cada alumne. Finalment els hem dit la seva nota de l'examen. N’hi havia que treien bones notes, però ningú ha tret un deu. Altres treien notes baixes, perquè tothom no és igual.
M'ha agradat molt fer aquestes activitats, sobretot perquè era la primera vegada que feia de professora de matemàtiques a uns nens més petits que jo. Va ser al·lucinant, quan estaves a davant de tot, que tothom t’escolta i cada paraula que dius tots la senten. Espero que tinguem més experiències com aquesta.

1 comentarios:

Anònim
Diu ...

Només una paraula.
Impressionada!
Impresionada pel treballadors i treballadores que sou els nens i nenes de 6è.
Impresionada per la manera com porteu a terme el vostre treball i com a continuació informeu a tota l'escola del que esteu fent.
Impressionada per la vostra redacció en els articles.
Impressionada...