30 d’octubre 2007

Els panellets de la mare

A la tardor es menja castanyes, es couen moniatos, codonys i es fan panellets. Cada persona fa la recepta dels panellets de diferents maneres. Jo us explicaré com els fa la meva mare:
Ingredients: (depèn de la quantitat que en vulguis fer)
- 500 gr de farina d'ametlla.
- 300 gr de sucre.
- 300 gr de moniato.
- 1 rovell d'ou.
Preparació de la pasta:
En un bol es tiren els 500 gr de farina d'ametlla, els 300 gr de sucre, els 300 gr de moniato i el rovell d'ou. S'amassa i ja tenim la pasta feta.
Decoració:
Quan tenim la pasta amassada, es fan boletes; es decora amb trossets de codonyat, cireres, pinyons, ametlla, ...
També, amb la mateixa pasta, es pot barrejar coco, trossets de ralladura de taronja, de cafè, ...
A mi m'agraden molt els panellets, sobre tot els de pinyons. Sempre m'han agradat més els panellets que fa la meva mare, els de compra no els trobo tant bons, tenen un gust diferent.

1 comentarios:

Anònim
Diu ...

Jo puc dir que els panellets de la mare de la Núria son molt bons. Aquesta tarde els he probat. Petons del teu cusinet.