18 de juny 2007

La pintora d'Albesa

La pintura és un art que té creativitat, fa falta imaginació per pintar quadres. La Rosa és una pintora, àvia de la Irene, que pinta quadres ella mateixa. La Irene i jo l'hem anat a veure i li hem fet unes preguntes.
Estrevistem la Rosa Cabiscol Rius, pintora
• Com et vas interessar per la pintura?
Tota la vida m’havia agradat molt això. Jo penso que no sé dibuixar, però un dia li vaig dir a una professora de pintura que m’encantaria saber pintar, però no sabia fer una ratlla recta. I ella em va dir que si un té voluntat ho pot aconseguir, que potser no seria mai una gran pintora, però m'ho passaria molt bé.
• Com en vas aprendre?
Vaig començar apuntant-me a cursets de manualitats i allí em fixava molt bé en com ho feia la professora. Hi vaig passar moltes hores.
• Quines tècniques utilitzes?
Bé, a mi m’agrada el realisme. L’única tècnica que tinc és l’oli.
• Com has evolucionat en la pintura?
Suposo que bastant bé. Pensa que el primer quadre me'l va fer quasi tot la professora, en canvi ara, em barallo amb ella perquè no me'l toqui. Però si ho fa sempre queda millor.
• Què vols expressar amb els teus quadres?
M'agrada pintar portes i pareds velles, ho vull veure el més real possible. Sobretot m'agrada que el que jo pinto ho entengui tothom.
• Has fet exposicions? Com han anat?
Sí, he exposat quadres a l'escola de pintura, on s'exposen moltes coses. Bé, han agradat molt.
• Quins són els teus pintors preferits? Per què?
Bé, m'agradaria saber pintar com en Rubens i en Goya, que són els dos que m'agraden més. També m'agrada en Cases.
• Què penses de l’art abstracte?
Personalment no em diuen res, no m'agraden esl quadres abstractes, per mi són molt lletjos. En canvi m'agraden les coses ben reals.
• Practiques altres arts?
A mi m'agraden molt totes les manualitats. I també m'agradaria treballar la fusta, però les meves mans no ho permeten.
• Què fas ara i quins són els teus projectes?
Ara mateix estic pintant un carrer de Grècia, un altre d'Italia, i una vista dels Fiords. Els meus projectes són seguir pintant el que li agrada a la meva família i passar-m’ho bé.
-- Dono les gràcies a la Irene per ajudar-me a fer l’entrevista.

1 comentarios:

Anònim
Diu ...

It's fantastic your blog.
Very well!!!