31 de març 2007

La bibliotecària

Fa uns dies vam anar a la biblioteca d’Albesa a fer una entrevista a la bibliotecària Rosita Dominguez Català. Vam quedar més aviat a la biblioteca per poder fer-li les preguntes més tranquil·lament. Ens va rebre amb molta simpatia, ens vam seure a la cadira i li vam fer les preguntes.
• Per què vas decidir ser bibliotecària?
Perquè em van oferir la feina i em va semblar bé.
• Quins són els llibres que interessen més?
Les novel•les, llibres de la guerra a la gent i als nens d'aventures.
• Qui paga els ordenadors?
La Generalitat de Catalunya paga els ordinadors perque la biblioteca forma la Xarxa de Telecentres de Catalunya.
• Quina mena de llibres t'agraden?
Les novel•les que siguin bastant reals.
• Has pensat alguna vegada en deixar la feina? Per què?
No. Perquè m'agrada molt.
• Com vas trobar la feina?
M'he la van oferir i com que m'agraden molt els llibres vaig dir que si.
• A qui interessen més els llibres?
A tots, tant persones grans com nens. Perquè els que són usuaris normalment venen a buscar llibres.
• Feu reunions amb altres bibliotecaris?
Si. Cada mes o dos ens reunim ens expliquem els pressupostos dels cds i dvds i llibres, els problemes de les biblioteques. També estem connectats per la entranet.
• Quins cursos vas haver d'estudiar per ser bibliotecària?
Cap. Però he fet cursets per catalogar llibres.
• Creus que el fet que hi hagi ordenadors a la biblioteca fa que els nens s'interessin menys pels llibres? Per què?
Sí. Però si no hi hagués ordenadors no vindria gaire gent.
• El fet de que el préstec sigui controlat pel teu ordenador et facilita la feina? Per què?
Sí. Perquè nomes tinc que passar el lector del codi de barres i no em cal apuntar i ho saben totes les biblioteques.
Ens n’em d’anar perquè ja venen tots els nens a la biblioteca. Ens ha agradat molt fer l’entrevista. I ens acomiadem de la Rosita.
-- Aquest article s'ha fet amb la col·laboració de Núria Farrús.

0 comentarios: