27 de març 2007

Ivars d'Urgell, l'altra pota

Si una de les meves cames és Albesa, l’altra pota és Ivars d’Urgell, el poble de la meva mare. Hi tinc la padrina, que es diu Teresina, i uns quants amics, que sempre juguem a futbol. També hi tinc un oncle, que es diu Pere, i el seu fill, Albert.
Ivars d’Urgell és un poble situat a la comarca del Pla d’Urgell, que té uns 1.800 habitants. L’economia surt majoritàriament de l’agricultura i la ramaderia.
Com a element d’interès turístic, a més a més de l’estany, hi ha el parc municipal i l’ermita de la Mare de Déu de l’Horta, del segle XVIII. Segons la llegenda, aquesta mare de Déu havia estat trobada davant d’una font. Aleshores els veïns de Barbens també la volien per invocar la pluja i la varen prendre, fins que els veïns d’Ivars la van tornar a agafar i li van construir l’ermita. La gent que li demana favors, si se li compleixen, li fan ofrenes materials com teixits, quadres, etc. A mig setembre es fa l’aplec de la mare de Déu, on es treu al carrer i es pot adorar la seva imatge.
En aquest poble també hi ha places importants: una, que era coneguda com “la bassa”, on hi brollava aigua i era l’abeurador dels animals, ara ha passat a ser la pista d’estiu, on s’hi fan cucanyes i activitats.
A mi la que m’agrada més és la que hi ha davant l’església, ja que no hi poden passar gaires cotxes, tret dels que hi viuen. Hi viuen uns amics meus i és a prop de casa ma padrina. A l’estiu en aquesta plaça s’hi fan concerts de música (ja que hi ha una escola de música molt bona), cinema, i el tradicional dia de l’aplec de la Sardana.
Ivars d’Urgell és el poble on passo bona part de les vacances.

1 comentarios:

Irene Bentoldrà
Diu ...

Aquest és un dels teus millors textos. Pel què expliques, és un poble molt bonic.