24 de gener 2007

L'alcalde d'Albesa

Entrevistem el Sr. Antoni Balasch Parisi, alcalde d'Albesa
• Per què vas decidir treballar d’alcalde?
Perquè des de jove participava en moltes entitats de tipus cultural: revista, grup de teatre, grup excursionista, ... Aquesta implicació amb el poble em va portar a presentar-me com alcalde.
• T’agradaria una feina que no estigui relacionada amb la política?
El meu ofici és mestre. Vaig estudiar magisteri i, després, em vaig llicenciar en pedagogia. Professionalment, el món de l’educació és el que més m’agrada, tot i que temporalment estigui dedicat a la política.
• Voldries que una filla teva fos alcalde com tu?
No es pot ser alcalde si no es té una veritable vocació de servei al poble i a les persones. Si una de les meves filles en tingués ganes, l’ajudaria.
• T’agradaria ser més important en política?
Estic al món de la política per servir la gent, no pas per ser important. Sempre he intentat respondre de la millor manera que he sabut a les responsabilitats que m’ha tocat exercír.
• Alguna vegada has pensat en dimitir?
Fins ara, mai, tot i que sempre hi ha moments delicats de relació amb la gent. Hi ha vegades en les quals els interessos generals no coincideixen amb els interessos particulars d’algun veí. Són moments delicats.
• Et presentaràs a les pròximes eleccions?
Sí, em tornaré a presentar. Així ho vam decidir en una reunió de partit, on es va valorar si calia o no que em tornés a presentar.
• Creus que Albesa és el millor poble que et pots imaginar?
Al món hi ha pobles molt bonics, preciosos, segurament més que Albesa. No obstant per als Albesans, Albesa és el millor poble del món.
• Què canviaries del nostre poble?
Els que ens estimem Albesa, ens agrada tal com és, tot i que cal mirar de projectar-la cap a un futur cada vegada millor. Per això, m’agradaria molt dur a terme projectes tan importants com són unes escoles noves, una nova llar d’infants, un bon poliesportiu i tot allò que sigui necessari per a l’atenció de la gent gran.
• Vols que a Albesa hi obrin alguna fàbrica?
Fa temps que estem intentant que a Albesa hi pugui venir algun tipus d’indústria. Atès que avui no hi ha necessitat de feina en el nostre poble, sempre hem procurat de captar algun tipus d’empresa que necessités com a matèria primera productes del camp. Ho hem fet així per intentar afavorir la dinàmica econòmica de l’agricultura i els pagesos.
• Quins son els projectes més immediats que tens pensats?
En els propers mesos està previst fer una ampliació del cementiri, editar un llibre de l’història d’Albesa, editar un llibre dels mosaics de la vil·la romana del Romeral, fer un carrer al darrere dels corrals que connecti el camí de Balaguer amb el camí del riu, posar en marxa Radio Albesa i asfaltar els camins de la zona de la concentració parcel·laria (que ens estan fent nous), fins arribar a la primera clamor.
-- Gràcies al Sergi Terés per la seva ajuda.

0 comentarios: